ZDOBYWCA na Grossglognerze

W dniach 2-3 czerwca wraz z Krzysztofem Niemcem z Koła Miejskiego w Żywcu  oraz 3 innymi osobami niezrzeszonymi wybraliśmy się na najwyższy szczyt Austrii Grossglockner(3798 m n.p.m.). Nocowaliśmy w Winterraum czyli Izbie Zimowej obok nieczynnego obecnie schroniska Studlhutte na wys.2801 m n.p.m. Prognozy zapowiadały słoneczną pogodę do 12, zatem wyruszyliśmy o 3:30 z włączonymi czołówkami,przemierzając lodowiec Koednitz, podziwiając słońce wstające nad alpejskimi kolosami. W pełnym składzie zdobyliśmy Kleinglockner (3770 m n.p.m. – Mały Dzwonnik).
Na wierzchołek Grossglocknera weszliśmy w trójkę (Ksenia i Paweł wystraszyli się trochę ekspozycji na Przełęczy Glocknerscharte oddzielającej wierzchołki Małego i Wielkiego Dzwonnika). O godz. 10 razem z Krzysztofem i jego kuzynem Piotrem weszliśmy na szczyt, gdzie obowiązkowo udokumentowaliśmy naszą udaną wyprawę.
Marcin Gibas
P.S.
Paweł, który zakończył wycieczkę na Kleinglockner chce zapisać się do KG Zdobywcy zachęcony naszym ciekawym planem wycieczek na ten rok. 🙂

3 Comments on ZDOBYWCA na Grossglognerze

1. no pięknie, pięknie…. A my cóż Boracza, Redykalny i w kierunku Rajczy….

2. Było mi bardzo miło z Wami tam być, a jestem dumna i tak, że wlazłam aż tak daleko, hyhy 🙂