Wycieczka na Deresze i Chopok – relacja

W dniu 24 czerwca 2018 r. wybraliśmy się w 22-osobowym składzie na pierwszą w tym roku tatrzańską wycieczkę. Naszym celem był najniższy w paśmie Tatr Niżnych dwutysięcznik, masyw Deresze – Zadni Deresz (1917) oraz Deresze (2004).

Wycieczkę rozpoczęliśmy od znajdującego się w Dolinie Demianowskiej przysiółka Biela Put (1157) przez Vrbickie Pleso na przełęcz Pod Polaną (1837), a następnie głównym graniowym szlakiem zdobyliśmy Deresze (2004) i Chopok (2024), skąd zeszliśmy do Kamiennej Chaty pod Chopokiem. Tam zrobiliśmy sobie dłuższy odpoczynek. Pomimo mało sprzyjających prognoz prawie uniknęliśmy deszczu (nie licząc krótkotrwałego przelotnego opadu deszczu ze śniegiem już przy schodzeniu z Chopoka). Pomimo to mieliśmy widoki przy często otwierających się oknach pogodowych. Po zejściu ze szczytu Chopoka udaliśmy się w drogę powrotną do Żywca, gdzie zameldowaliśmy się zgodnie z planem o godz. 17.00, a zatem zdążyliśmy na oba mecze Mundialu w naszej grupie 🙂

Ponad szesnastokilometrowa wycieczka była moim zdaniem dobra zaprawą przed następnymi tatrzańskimi wycieczkami, na które już teraz zapraszam.

Koordynator wycieczki tatrzańskiej
Marcin Gibas (zdjęcia i tekst)

PS. Zapraszam do galerii ZDOBYWCÓW na relacje zdjęciową z Dereszy autorstwa kol. Łukasza Trębacza

2 Comments on Wycieczka na Deresze i Chopok – relacja

1. Niektórzy przeszli 20km:-)