Rozpoczęcie letniego sezonu turystycznego w zimowej aurze – czyli wycieczka na Gorc

W dniu 13 kwietnia wybraliśmy się na pierwszą wycieczką inaugurującą sezon letni. W tym roku postanowiliśmy odwiedzić pasmo Gorców.
Naszym celem był szczyt Gorca Kamienickiego (1228 m n.p.m.). Pomimo mało optymistycznych prognoz wyruszyliśmy na trasę w dość licznym, bo 30 osobowym składzie z miejscowości Rzeki na Gorc, później Polanę Przysłop.
W Gorczańskiej Chacie, czyli dawnej „Hawiarskiej Kolibie”, chatkowy poczęstował nas kawą i herbatą i po odpoczynku zeszliśmy do Ochotnicy Górnej skąd udaliśmy się w drogę powrotną do Żywca.
Pomimo warunków zimowych i zachmurzenia,które nie pozwoliło delektować się widokami z wieży na Gorcu, cieszyliśmy się bezwietrzną pogodą i dobra atmosferą wśród uczestników wyprawy. Szczególnie miło było powitać na wycieczce nowych członków Klubu, czyli 12-letniego Franka, oraz nieco starsze od Franka Olgę i Oksanę. Bardzo dziękuję wszystkim uczestnikom za liczny udział i zapraszam na kolejne wycieczki.

Marcin Gibas
Koordynator wycieczki
PS.
W trakcie wycieczki został ogłoszony Spontaniczny Konkurs Fotograficzny na najlepsze zdjęcie z wycieczki na Gorc. Już spłynęły pierwsze prace fotograficznym na bardzo wysokim poziomie. Zdjęcia można przesyłać do środy 17 kwietnia włącznie zgodnie z zasadami omówionymi na imprezie. Rozstrzygnięcie konkursu w okresie poświątecznym.