Wielka Racza – zakończenie Rajdu V Beskidzkich Wierchów – relacja

W niedzielę 15 października ZDOBYWCY po raz kolejny w tym roku wyruszyli na szlak. Celem 22 osobowej grupy była Wielka Racza w Beskidzie Żywieckim i odbywające się tam zakończenie Rajdu Pięciu Beskidzkich Wierchów.  W piknikowej atmosferze dość szybko wyszliśmy na szczyt Wielkiej Raczy.

Przy schronisku na Wielkiej Raczy odbyła się msza święta i podsumowanie imprezy, w trakcie której zostały ogłoszone wyniki konkursu fotograficznego Babia Góra 2017 (konkurs w ramach Zlotu Żywczaków na Babiej Górze). Z wielką przyjemnością informuję, że konkurs ten wygrał członek naszego Koła – kol Marek Tomaszek a drugie miejsce zajęła młoda członkini Koła ZDOBYWCY – Maja Gawlińska. Obu laureatom składamy wielkie GRATULACJE!!!

Część  grupy została na szczycie, by godnie reprezentować Klub, a część, korzystając z przepięknej pogody postanawia przejść czerwonym szlakiem na Przełęcz Przegibek. Po drodze zaliczyliśmy piknik na Hali Śrubita skąd można było podziwiać piękne widoki na kolorowe o tej porze roku góry. Po przeszło trzech godzinach dotarliśmy na Przegibek, ledwo nadążając za najmłodszymi uczestniczkami rajdu. Nie omieszkaliśmy po drodze nazbierać również grzybów, które gdzieś się zawieruszyły, a miała być jajecznica… O godzinie 16 spotkaliśmy się wszyscy w Rycerce Kolonii, skąd ruszyliśmy w drogę powrotną do Żywca.