Relacja z wycieczki w Tatry Bielskie

W niedzielę 16 czerwca wybraliśmy się na naszą pierwszą tatrzańską wycieczkę w mocnej 34-osobowej ekipie. Naszym celem była Szeroka Przełęcz Bielska (1829 m n.p..m.), jedyne miejsce w grani Tatr Bielskich dostępne dla turystów.
Wyruszyliśmy z miejscowości Ździar przez Ptasiowską Rowienkę do Szerokiej Doliny, aby po kilku godzinnym marszu dotrzeć na przełęcz oddzielającą szczyty Szalonego Wierchu i Płaczliwej Skały. Na przełęczy podziwiać mogliśmy przepiękną tatrzańska panoramę obejmującą m.in. Kieżmarskie Szczyty, Łomnicę, Durny Szczyt, Jagniecy, Kołowy i Lodowy Szczyt. Rzadko spotykany o tej porze płat śniegu stanowił tło dla wielu zdjęć naszych Zdobywców 🙂
Następnie weszliśmy na Szalony Przechód (1934 m n.p..m.) najwyższy punkt naszej wyprawy, potem przez rozdzielająca Tatry Wysokie od Bielskich, Przełęcz Pod Kopą zeszliśmy do Schroniska nad Zielonym Stawem Kieżmarskim gdzie uraczyliśmy się doskonałym słowackim piwem. Po odpoczynku zeszliśmy do miejscowości Kieżmarskie Żłoby gdzie zakończyliśmy naszą trasę turystyczną.
Bardzo dziękuję wszystkim za liczny udział w wycieczce i zapraszam na kolejne wyprawy.